rehabilitacni ustav Kladruby

Na návštěvě u zákazníka – systém iClima na vlastní kůži

Je právě krátce před desátou hodinou, když se pomalu přibližujeme k budově rehabilitačního ústavu v Kladrubech. Mezi svátky je tu klid a velmi uvolněná atmosféra, nicméně jsme se na klienty ústavu přišli přesto podívat jen zběžně a popřáli jim vše nejlepší do nového roku, zejména pevné zdraví. Účel naší návštěvy je totiž trochu jiný, a sice vyzkoušet na vlastní kůži, jak se bydlí se systémem iClima, když teploty venku klesnou pod bod mrazu. Přicházíme do vstupní haly objektu a první věc, které si všímáme je absence teplotní „deky“, tolik typického jevu vysokého rozdílu teplot dvou prostředí, který z našich končin tak dobře známe. Uvnitř je příjemně teplo, ale daný pocit má daleko do přetopených vstupních hal většiny objektů.

Teplotní komfort v praxi

Zapíšeme se jako návštěva na vrátnici a jdeme se podívat po chodbách směrem do společenských místností. Po cestě potkáváme klienty ústavu v županech, ale i v krátkých kalhotách, což je dobré znamení. Ne, že bychom tomu nevěřili, ale člověk podvědomě vnímá chladné počasí a sněhový poprašek a je rád, že iClima skutečně umožňuje komfortní existenci obyvatelům kladrubského ústavu. Přicházíme do společenské místnosti a čekáme na zástupce vedení ústavu. Využíváme čas do jejich příchodu a vytahujeme z kapsy digitální teploměr, kterým jsme měřili teplotu venku, která činila necelé dva stupně pod nulou. Displej ukazuje 21.2 stupně Celsia, což odpovídá dobře fungujícímu systému iClima, teď už jenom doufat, že se tu bez našeho vědomí nějak nepřitápí. Naštěstí naše měření potvrzuje i online teploměr, který máme v Kladrubech nainstalovaný.

Zkoušíme volně zapříst rozhovor s klienty ústavu na téma teplotní pohoda na pokojích a na chodbách. Všichni si pochvalují výrazně lepší spaní bez přetopených pokojů, k teplotě během dne se nijak zvlášť nevyjadřují, většinová odpověď zní, že je to v zásadě v pořádku. Ohledně nového systému vytápění nikdo nemá žádné informace a všichni mají shodně za to, že se tu topí normálně topením v podlaze a asi někde ve zdech, jelikož nejsou vidět žádné radiátory. Dvě postarší dámy se shodly, že jim na začátku přišlo, že se tu moc netopí, nicméně obě také přiznaly, že v zimě mají doma přes den většinou dost vedro a topení umírňují až večer. Po dvou dnech jim to už tak nepřišlo a také si pochvalovaly lepší spaní, což je z našeho pohledu velmi dobře.

Úspory za topení se systémem iClima

Po asi deseti minutách přichází dva zástupci vedení a naše první otázka směřuje klasickým směrem, a sice, jak se vám se systémem iClima v Kladrubech existuje. Já i kolega jsme rádi, když vidíme příjemný úsměv našich klientů uvozující jejich odpověď, že než jsme se jim ozvali, téměř zapomněli, že jim v kancelářích běží nějaké vytápění. Od září se totiž klima v těchto prostorech prakticky nezměnilo, naopak ubylo prašnosti a lidé se celkově na svou práci lépe soustředí.

Žádné nápory horkého topení, ani studené nohy. Jediné, co se změnilo je, že je cítit každé vyvětrání, každý průvan, takže na rozdíl od minulosti není nutné v místnostech tolik větrat. Klienti ústavu totiž dříve vyžadovali silnější topení, zejména v zimě kvůli větrání pokojů. Klasika, pomyslíme si, pokoj se vyvětrá chladným vzduchem a všichni hned sahají po regulaci topení, aby bylo v místnosti za hodinu opět nedýchatelno. Letos prý takové požadavky vůbec nezazněly.

Dáváme si kávu a hovoříme o všem možném, o vánočních svátcích, o plánech do příštího roku, o sněhové nadílce a lyžování, a dojde i na otázku úspor za topení. Podle slov vedení jim aktuální faktury za topení zlepšují náladu, jelikož ze začátku brali naše údaje o návratnosti spíše jako reklamu. Nyní je ale 9 let podle vedení ústavu skutečně reálných a tento údaj už slouží pro první projekce nákladů ústavu do budoucna, což nás těší. Poslední naše otázka na iClima systém pak směřuje na jeho poruchovost.

Vytápění s iClima je bez poruch

Zatím jsme v Kladrubech nic závažného neřešili, což, jak doufáme, znamená, že se nic nestalo. Nestalo, vše funguje, jak má a žádné úpravy nejsou potřeba. Tím jsou naše drobné obavy zcela rozptýleny a spokojeně dopíjíme kávu. Otázku úspor za první kvartál jsme zatím nakousli jen tak povrchově, jelikož je konec roku a účetnictví se uzavírá až v lednu a konkrétní úspory tedy ještě nejsou vyčísleny. V lednu si dáme vědět, slíbíme si, a loučíme s přáním všeho dobrého do nového roku.

Chcete se jít také podívat, jak se bydlí se systémem iClima? Chtěli byste zažít teplotní komfort na vlastní kůži? Pokud ano, tak nám neváhejte napsat prostřednictvím našeho nezávazného kontaktního formuláře a my se pro vás pokusíme takovou prohlídku připravit.

Kontakt

+ 420 777 656 400
Po - Pá: 08:00 - 17:00

iClima s.r.o.
Římská 678/26, 120 00 Praha 2
Česká republika

Zdarma naceníme řešení iClima přímo pro váš dům.
Vyplňte formulář a zanechte nám nezávaznou poptávku. Odpovíme vám do 24 hod.

Pokročilý formulář

Při zadání pokročilejších informací vám budeme schopni dát velmi přesné informace již v první odpovědi. (Nepovinné)

*Napište slovy nebo vložte foto domu či projektu pomocí tlačítka níže.

Zanechte nám zde svůj telefon a my Vám zavoláme