pexels-photo-279607

Jak bojovat s přetopeností pasivních domů?

Přemýšlíte o novém pasivním domě? Chystáte se tepelně izolovat váš stávající dům? Hledáte informace pro i proti? O všech těchto tématech bylo mnoho napsáno a redaktoři placení firmami vždy „jednoznačně doporučují a logicky argumentují“. Každá mince má však i druhou stranu, která také platí. Bydlení v pasivním domě nabízí svým majitelům bezesporu vysoký životní komfort a celou řadu neoddiskutovatelných výhod. Všichni oceňují především významnou úsporu finančních prostředků, které jsou spojeny s náklady na vytápění a také velmi příznivé prostředí pro vaše zdraví. Odborníci také říkají, že díky stálému přívodu čerstvého vzduchu bez průvanu, se můžete zbavit i většiny zdravotních problémů. Pasivní domy mají ale i jistá úskalí.

V pasivním domě se musíte naučit bydlet

Pasivní dům, aby skutečně dobře fungoval, musí být jako pasivní dům koncepčně navrhnut a vyprojektován, a také bezchybně do posledního detailu postaven. Je to práce pro skutečné profesionály a jen těžko lze zvládnout stavbu svépomocí. Další nevýhodou je závislost na poměrně složité technice, bez které pasivního standardu nelze dosáhnout. Pasivní dům se dnes neobejde bez řízené výměny vzduchu – rekuperační jednotky, kterou musíte respektovat. Problémy mohou nastat i s vaším životním stylem. Jste-li zvyklí v létě i v zimě ráno vstát, otevřít na sebe okno a těšit se proudem čerstvého chladného vzduchu, pak jdete zásadně proti pravidlům pasivního domu. Je tedy nutné přistoupit na řadu pravidel a dům se naučit správně používat, aby byl skutečně pasivní.

Přetopené místnosti vás nenechají spát

Pak je zde také problém přetopených místností, které mohou v pasivních nebo silně opláštěných domech vzniknout. Jak říkají mnozí odborníci; absolutně smrtící je kombinace zateplení polystyrenem v kombinaci s plastovými okny. Tento mix vede k ucpávání domů, špatné cirkulaci vzduchu a často ke vzniku přetopených místností, ve kterých se nedá kvalitně žít. Studie Healthy Homes Barometer (HHB 2016), kterou zpracovala Humboldtova univerzita zjistila, že důvody špatného spánku, kdy se probouzíte nevyspalí a bez energie, jsou způsobeny mimo jiné i značným přetopením místností, ve kterých spíme. Ideálním řešením, které vede k zdravému spánku, je totiž před ulehnutím v místnosti intenzivně vyvětrat a zajistit si tak kyslík a nižší teplotu než v místnostech, kde se běžně během dne pohybujme. Doporučená teplota při spaní je kolem 18 °C.

Jestli vás zajímá problematika zdravého bydlení, kontaktujte nás pomocí nezávazného kontaktního formuláře, dodáme vám veškeré potřebné informace.

Kontakt

+ 420 777 656 400
Po - Pá: 08:00 - 17:00

iClima s.r.o.
Římská 678/26, 120 00 Praha 2
Česká republika

Zdarma naceníme řešení iClima přímo pro váš dům.
Vyplňte formulář a zanechte nám nezávaznou poptávku. Odpovíme vám do 24 hod.

Pokročilý formulář

Při zadání pokročilejších informací vám budeme schopni dát velmi přesné informace již v první odpovědi. (Nepovinné)

*Napište slovy nebo vložte foto domu či projektu pomocí tlačítka níže.

Zanechte nám zde svůj telefon a my Vám zavoláme